Rikard AB

Jag var på ett CV-seminarie för att lära mig mer om hur man skriver ett CV. Det var lite nya saker man lärde sig, men samtidigt blev jag lite nervös. Föreläsaren pratade även lite om det personliga brevet som man ska skicka, men han kallade det för säljbrev. Det är ju det vi ska göra nu. Sälja oss så att ingen annan låter bättre för jobbet än just jag. På jobbet vill de också att vi ska sälja till kunderna, men efter att ha sett hur mycket strul det blir med bredband och olika beställningar och missförstånd så har jag helt enkelt inte kunna göra det. För min del så måste jag tro på produkten om jag ska kunna sälja den.

Nu är produkten som ska säljas jag. Ett stycke Rikard AB från Nilssonkoncernen. Då är frågan hur mycket jag tror på produkten. Jag har ju inte jättedåligt självförtroende (längre...), men ändå så känns det lite svårt att sälja sig själv. Med tanke på att jag inte riktigt vet vad jag vill jobba med så är det svårt att framställa sig själv som bäst för just det jobben jag söker. Det man ska ta upp är ju bara det positiva, men det känns som att man hela tiden glider tillbaka till ett "men jag har ju inte..." som gör att säljbreven blir så lama. Jag blir för ärlig.

Sen skulle man ju skaffa referenser också. Det är ju lite läskigt. Andra personer som ska prata till ens fördel. Eller åtminstone inte ta upp ens nackdelar. Vem vågar man lita på med ett sånt ansvar? Inte den chef jag har nu iaf. Henne har jag haft i 2 veckor och hon har knappt presenterat sig. Hur mycket vet hon om mig egentligen? Jag har ju iofs en chef som jag hade för ett halvår sen. Han hade jag rätt bra kontakt med. Han blir nog bra.

Jaha då är det bara ut och sälja då. Någon som vill ha lite Rikard AB? Prima arbetare!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0