Nya och gamla vänner

Just nu känns det som förändringens vindar blåser konstant. Många av mina vänner lämnar Växjö för att söka lyckan på annat håll. Jag önskar dem verkligen all lycka på färden. Samtidigt så blir jag lite orolig. När vänner flyttar ifrån mig så finns det vanligtvis två vägar som vänskapen kan ta. Antingen så blir det som med min kompis Viktor att man kanske hörs någon gång varannan månad och mer behövs inte, men när man träffas så är det som om man aldrig varit ifrån varandra. Den andra vägen brukar tyvärr vara att det blir mindre och mindre kontakt och till sist så faller vänskapen i glömska. Samtidigt så tror jag att det beror väldigt mycket på hur bra vänner man är. En av mina vänner ska ut på utlandsstudier ett halvår och kommer sen att flytta till sthlm och med tanke på hur bra vänner vi är så kan ja inte riktigt tro att den vänskapen skulle gå under pga avståndet. Vem vet? Jag kanske drar mig upp till sthlm en dag jag med :)

Samtidigt som jag är lite orolig över vad som kommer hända med vänskapen till dem som flyttar så börjar jag också fundera på vilka kompisar som finns kvar i Växjö som man faktiskt kan umgås med. Finns ju några härliga personer som fortfarande är kvar som jag definitivt kommer att hålla kvar i, men lite fler skadar aldrig. Då är det bra att man har kören. Det är så jäkla fint folk där. Igår så träffade jag en ny vän. Roligt att hitta nya vänner och ta reda på vilka de är och vad de gillar att göra. Nytt folk och nya upplevelser är sånt som gör livet värt att leva!!



Kommentarer
Postat av: Miru

det kommer inte att gå under...kraamar :) och ta hand om dig!

2009-02-05 @ 15:17:19
URL: http://mylifelongadventure.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0