Nytt år nya möjligheter

Jag gillar nyår. En chans att lägga allt dåligt bakom sig och ta nya tag. Nya möjligheter att förbättra sitt liv och sina möjligheter. Samtidigt så känns det som att någon tryckt på slow-motion-knappen för mitt liv. Ingenting blir gjort. Jag har tänt träna hela veckan, men det blir aldrig av. Vad jag skulle behöva är en fet spark i häcken och orden "Ut och gör något för faaan!!!" skrikna till mig i sann drillsargent-anda. Men det skulle ändå inte funka. Skulle någon göra det skulle jag troligtvis börja motarbeta dem på ett eller annat sätt. Det som istället måste hända är att jag själv säger till mig. Vill göra en förändring så mycket att jag faktiskt gör det.

Jag behöver få tillbaka stabiliteten i mitt liv. Måste köpa en almanacka igen så att jag kan börja planera mitt liv. Det räcker inte att säga att man ska träna imorn för då är det för luddigt. Skriver man däremot upp upp imorn klockan 12:00 ska jag simma så är det svårare att ignorera det.

Varför stör jag mig så mycket på det här då? Jo för jag mår så mycket bättre när jag har saker att göra. Sen måste jag ju söka jobb och det är ju aldrig kul. Känns alltid som att man försöker sälja sig som det bästa som finns till arbetsgivaren och när man tänker på alla andra med bättre utbildning och erfarenhet där ute så känns det så oärligt. Men ordnar jag upp mitt liv så kommer jag iaf ha mer energi till att söka jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0