Vad gör en bra vän?

Hallå alla läsare! Bloggar live från sthlm idag!!!

Nu sitter jag här uppe och väntar på att mina bröder och deras respektive ska komma över på middag. Ska bli härligt att träffa dem igen! I min tid allena så satt jag och funderade på vänskap, dels med mina bröder, men även med Viktor. Vi är ju såna som kan spendera ca 6 månader isär och när vi träffas så tar det ändå bara 5 min innan man är igång och snackar och skämtar som om man aldrig varit ifrån varandra. Jag funderade på varför det är på det sättet. Visst bröder kanske inte räknas så starkt. De får man ju stå ut med vare sig man vill det eller inte, men ändå så finns det personer som man har den kontakten med.

I mina funderingar på detta så kom jag fram till något de har gemensamt. Jag har en strålande kommunikation med dem alla. Jag är inte rädd för att säga exakt vad jag känner till dem och om jag inte riktigt vet vad jag känner så istället för att driva iväg på ett annat samtals ämne så hjälper de mig att reda ut det (i den mån det nu går att reda ut).

När jag kom att tänka på detta så kom jag även fram till att det är nog även det viktigaste när det gäller mina vänner. Alla som jag känner som mina nära vänner är personer som jag har en utmärkt kommunikation med. För mig är det faktiskt det som gör en riktigt bra vän.

Eftersom jag inte kan sluta tänka och analysera så gick jag vidare i mina tankegångar till min teori om att man inte kan vara vän med sitt Ex. Enligt min uppfattning så kan man inte vara vän med sitt Ex så länge hon/han vill ha dig tillbaka eller du vill ha honom/henne tillbaka. Innan så har den teorin gått ut på att det finns en obehaglig spänning med Exet vilket gör att en avslappnad miljö inte blir möjlig. Vad man kan lägga till den teorin nu är att eftersom det finns så många olika samtalsämnen som man inte vill ta i så skapas en dålig konversation som gör det svårt att vara vänner. Om man som jag känner att konversationen är det som gör en vän förståss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0