Intressant utekväll...

Sitter här i nattens mörker och tänker på kvällen som varit och utvärderar lite. Har inte drickit så mycket men sitter ändå och sippar på två Bakisbrustabletter (smakar bläää).

Kvällen började bra. Cicci kom över och vi käkade lite och snackade innan förfesten. Härligt att träffa henne och prata ut lite. Har varit lite nere mest beroende på min situation, men nu känns det bättre. Efter någon timme kom Miruna och Maria. Sen dök även Dajo, Louise, Micke och Sofie upp. Vi snackade lite, sjöng lite SingStar och spelade lite GuitarHero. Goa vänner  man har. Sen ville de ut till Terassen. Jag var lite tveksam, men efter några väl valda ord från Cicci så hängde jag på.

På klubben träffade jag Karro. En gammal körare som det var länge sen man pratade med så det var kul att höra hur hon hade det. Sen började vi dansa. Jag är en stor kille och på dansgolvet blir det varmt. Så när första svettdropparna dyker upp i pannan så finns det två alternativ. Snabbt torka av dem och gå ut i friska luften och kyla ner sig eller bara säga "skit samma om det inte blir något ikväll" och dansa på som en tok. Jag är den andra typen av dansare. Sen försöker jag hålla mig ifrån att bara stå på stället och vagga fram och tillbaka. Tycker inte det är dans. Dans ska kännas i hela kroppen och bara njutas av. Sen blir det ännu roligare när man har lite andra tokdansare med sig som också är på.

Hur som helst så gör det att min dans blir ganska livlig och skiljer sig kanske lite från mängden. Det verkar så iaf. Fick lite komplimanger för min dans. Någon som kom fram och bara sa "fan va bra du dansar". Jag blir alltid lika glatt överaskad av den kommentaren. Ut på dansgolvet igen så hoppade vi omkring som små galningar. Plötsligt så dansade sig en ny tjej in i gruppen. Hon tittade rakt på mig och ville uppenbarligen dansa med mig. Jag tackar ju inte nej till en dans så det var skoj. Fick reda på att hon hette Sofie. Hon drog med mig till sina kompisar. Visade sig att en av dem hade jobbat på Aditro. Kände dock inte igen henne så det var nog inte på fakturaavdelningen.

Det intressanta kom sen. Vi dansade ett tag till och hennes kompisar drog. Hon stannade ett litet tag med sen kramade hon om mig sa "du är underbar" och gav mig en puss. Sen gick hon. Först följde jag efter men när hon inte ens kastade en blick bakåt så antog jag att det var punkt där. Hur borde jag gjort? Det vet jag inte. Är inte van att träffa folk ute så där. Förutom en trevlig stund med henne så kom jag fram till att det är grymt kul att gå ut om musiken är rätt och det är rätt folk som hänger med. Fick lite blodad tand på det nu. Men det kommer nog dröja till nästa gång. Det är ju lite tajt med pengar nu innan man fått första lönen...

För att sammanfatta så skulle jag kunna citera Cicci "Det kanske inte blir något, men det är skönt att få lite uppmärksamhet".

Kommentarer
Postat av: Anna

Aa du är faskien underbart Rikard! haha Sitter här och ler framför datorn!

2009-07-22 @ 10:02:23
Postat av: Mamma

Hej Rikard! Detta du skrev på min födelsedag (men då var jag ju på Gotland) var väldigt trevligt att läsa. Nu sitter jag här och undrar varför du kastade in nycklarna när du for??

2009-08-27 @ 21:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0