Länge sen sist

Sitter och tittar igenom mina vänners bloggar och så ser jag där att det var 5 veckor sen jag uppdaterade den här bloggen. Alltför lång tid så nu är det dags igen!!!

Det har väll kanske varit så att jag inte tyckt att så mycket hänt i mitt liv och det har väll på sätt och vis stämt. Jag är fortfarande arbetslös och jag söker fortfarande jobb. Jag är på trygghetsrådet lite då och då och går lite kurser för att bättra på oddsen lite, men man är ändå inne i en ganska trist vardagslunk.

Vill man istället inrikta sig på förändringar som faktiskt har skett så är det att jag har haft en flickvän i typ 6 månader som det till sist tog slut med. Inte mycket att säga om det egentligen. Ibland vill man så mycket att något ska funka att man lurar sig själv. Till sist så kom jag till insikt om att det faktiskt passar så mycket bättre med vänskap mellan henne och mig så vi bröt det. Det är oerhört tillfredsställande när man är överens med personen man gör slut med att det inte funkar. På så sätt så får man inget av det där jobbiga som kan komma efter. Är den ena personen fortfarande kär så kommer enligt min erfarenhet inte vänskapen att fungera. Det kommer alltid finnas en stelhet som skapas i den outtalade frågan "Kan det bli något mellan oss igen?". Är det däremot ett ömsesidigt beslut så kommer det inte bli de problemmen. Jag har till och med fått kommentarer om det där folk har sagt "Har ni gjort slut? Men ni verkar ju inte ovänner.". Det är just det som är poängen. Vi funkar ihop bara inte på en kärleksmässig nivå.

Andra förändingar är att jag planerar att ta körkort. Min handläggare på trygghetsrådet var positiv till detta och de kommer hjälpa till med lektioner och sånt så nu gäller det bara att jag ordnar lite tillstånd och sånt. Så visst händer det lite i mitt liv det är bara det att det går lite långsamt framåt.

Kommentarer
Postat av: Miruna

klart att det går framåt....framåt framåt men sakta! så kul att läsa det här nu när det inte är länge kvar tills vi ses igen!!! kraaam

2009-06-08 @ 16:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0