Min bröllopsdag på lördag!!!

Jag fick ett SMS från brorsan idag där det stod "Vill du kröka på lördag?". Glatt överaskad undrade jag om han skulle förbi Växjö på någon resa eller så. När vi sen pratade så visade det sig att anledningen till hans fråga var något som stod i hans kalender.

För två år sen var jag sambo med Mysan och vi planerade att gifta oss. Eftersom vi var fattiga studenter så la vi upp en två års-plan på när vi skulle ha sparat in tillräckligt pengar. För att verkligen ha en deadline och veta när man bör boka kyrka och sånt så satte vi ett datum. Vi hade inte skickat några inbjudningar eller sånt, men med tanke på min brors schema så förvarnade jag honom för detta. Nu dök detta upp som en påminnelse i hans mobil om att det var vår bröllopsdag på lördag. Han ville helt enkelt inte att jag skulle vara ensam om jag var deppig. Härlig bror man har!!!

Nu känns det inte som att det spelar så stor roll. Det var typ ett och ett halvt år sen vi separerade och den mest påtagande smärtan är borta. Ska jag vara helt ärlig så känns det nästan som att det var en annan Rikard som var tillsammans med Mysan. Som att den personen ömsade skin och blev någon ny. Sen ska jag väll erkänna att det finns tillfällen jag funderar på vad som hade hänt om hon hade vågat stanna kvar eller om jag hade kämpat hårdare för att hålla kvar i henne, men sånna funderingar slutar ofta med "...det kommer vi aldrig få reda på."

Ett sammanträffande är ju att Johannes och Emilia gifter sig på samma dag. Hoppas deras äktenskap blir längre än Mysans och mitt. Ska man se matematiskt på det så höll ju vårt äktenskap i  -1.5 år vilket inte är så långt, men det var längre än -2 år iaf!!!

Jag måste nästan ha en bröllopskål på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0