Kan man skämta om vad som helst?

Har tittat lite på RAW. Kanals 5 nya stand-up comedy program och skrattade hejdlöst åt mycket av det. Vissa av sakerna som togs upp var väldigt råa precis som namnet på programmet ger sken av. Många gånger så skrattade jag högljutt (jag såg det ensam), men efter så fick jag på något sätt skuldkänslor över att jag skrattat över något så grymt. Vilket leder mig in på dagens rubrik.

Saker som skämtades om var bland annat Fritzell, Aids, förintelsen och mycket annat. Som sagt så skrattade jag mycket. Innebär detta att jag tycker att något av detta bra eller ger det på något typ av godkännande att jag skrattar åt dessa hemska saker? Jag skulle snarare säga att det ger godkännande till komikern som framför skämten. Att kunna skämta om något så hemskt och allvarligt utan att få hela publiken emot sig är stort tycker jag.

Sen har jag extremt bred humor. Jag brukar skämtsamt säga att jag har samma humor som många personer, men det är få som har samma humor som jag. Här är ett av klippen från RAW. Skratta eller gråt. Det är upp till er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0