Sång är fantastiskt

Jag var och sjöng med Isterbandet igår. Så jäkla kul att få sjunga lite roliga låtar. Sång har en så positiv inverkan på kroppen. Jag har märkt det efter många år i kören. Vissa kvällar kanske man känner sig lite vissen och funderar på om man verkligen ska gå eller inte. Men när man går därifrån så mår man så mycket bättre!

På sista tiden har det varit lite trögt i kören. De nya körledarna är lite osäkra (med all rätt de är ju trots allt nya på att leda en kör) och då blir kören osäker vilket gör att sången blir lite knagglig. Sen är jag inte överförtjust i det nya låtarna de valt. Lite för klassiskt studentikåst för mig så det har varit lite mindre roligt än vanligt. Jag kommer ju givetvis inte att sluta, men jag kände att jag kanske skulle testa på något nytt.

Så därför testar jag att sjunga för Isterbandet nu. De är universitets studentorkester så där är det mer solosång och mer drag (eftersom de har dansare som föredrar låtar man kan dansa till). Första gången jag gick ditt så kändes det jättenervöst. Jag hade ju inte sett noterna på någon låt så det var ju lite svårt att hänga med. Men till nästa gång så tränade jag lite på låtarna och kände mig mer bekväm med dem. Igår sjöng jag för dem för andra gången. Vilken rush det var. En sån härlig känsla att bara sjunga ut och känna hur sång och instrument går ihop till ett.

Just nu är jag jättesugen på att gå med i IB eftersom det ger mig den rushen jag saknar i kören just nu. Plus att det är lite kul att testa på att sjunga solo lite mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0