En härlig helg i sthlm!!!

Jag var i sthlm i helgen. Det började lite knagligt och jag missade tåget på vägen upp så jag plankade på X2000 istället. Ibland skiter det sig, men då är det bara att göra det bästa av situationen. Anledningen till att jag skulle upp var att Sofia (brorsans sambo) fyllder 25 år och skulle ha fest, men det var först på lördag så jag passade på att träffa mamma och Hasse på fredagen.

Vi gick ut till deras favoritresturang. En grekisk som ligger på östgötagatan. Det är väldigt god mat där och så har de grekiska viner som passar så bra till maten. Fruktiga och mjuka till smaken. En riktig toppenmiddag! Jag fick även en bok av mamma i födelsedagspresent. Ska bli kul att läsa :)

På lördagen hade jag tänkt att lira lite biljard med Linnea på förmidagen, men olyckligtvis var hon för sjuk så det får bli en annan gång. Istället så tog jag det lungt på förmiddagen till Viktor dök upp och vi skulle handla present till Sofia. Vad köper man då till sin brors flickvän? Vinglas som hon hade önskat sig? Givetvis inte!!! Viktor och jag gick istället raka vägen till "Toys and Oils" och köpte en piska. Alltid kul att gå in i en sexbutik. Sen stod vi där framför piskorna och funderade. Det fanns en rosa, men då var man tvungen att köpa ett rätt dyrt lyx-kit vilket vi inte riktigt var sugna på så till sist bestämde vi oss för den lila. Sen gick jag och fnissade hela vägen från sexbutiken till sushibaren där vi käkade en sen lunch.

Eftersom man nu ska ge bort en piska så vill man ju inte gärna göra det inför Sofia förändrar eller min andra brors barn så vi tänkte dyka upp vid sextiden (de hade öppet hus från tretiden) då kanske den gästskaran var på väg ut. Så då hade vi ett par timmar att ta kol på vad gör man då? Jo man spelar förståss lite biljard!! Vi drog till Söder Biljard efter ett tips från Hasse. Det var ett riktigt trevligt ställe med hyggliga priser på både biljard och öl.

En intressant sak när det gäller biljard är när folk frågar om man är bra på det. Det är alltid lika svårt att svara på det. Visst vet jag hur det går till och hur man borde stöta. Många gånger så blir det t.o.m som man har tänkt sig, men om man jämför med någon som verkligen kan spela så är jag nog rätt medelmåttig. Jag brukar svara "hygglig" på den frågan för man vet ju aldrig hur bra den man möter är.

Vi började med att spela lite biljard. Alltid kul att spela mot Viktor eftersom vi är ganska jämnstarka i biljard vilket gör att det blir ett intressant spel. Sen är ju främsta anledningen till att spela biljard att ha något att göra medan man snackar om vad som har hänt sen sist. Vi kom in på tjejer som vanligt och jag berättade om en av de sämsta pick up-replikerna jag hört. Det var en tjej på Isterbandet som berättade om när en kille kommit fram och frågat om hon ville hänga med hem. Hon tackade snällt nej och han säger "Kom igen nu. Det känns som jag har halva inne och det är ingen liten halva". Visst det är en rolig kommentar, men poängen är ju att hon började att skratta och han stod där och tittade helt oförstående på henne. Ska man skämta så är det bäst att man förstår skämtet och var han seriös så är det bara tragiskt.

När vi hade spelat lite biljard och följt upp det med lite dart så drog vi vidare till Anders och Sofia. Det var en ganska intressant tillställning. Det började som en släktfika. De bjöd på både mat och kaffe och kaka. Trevligt att träffa alla. Ronny och Åsa var där med barnen och sen var det Sofias föräldrar och bror. Mamma och Hasse var just på väg att gå när vi kom. Vi avvaktade lite med presenten med tanke på gästerna. Istället så hälsade vi på det nya tillskottet till deras familj. En liten kattunge. Sååå söt!! Sen var det bara att hugga in på maten och njuta av sällskapet.

Efter någon timme så ändrar festen karaktär då föräldrarna går hem med barnen. Då kommer bålen och chipsen fram på bordet och Sofias kompisar börjar dyka upp. Kul att träffa dem igen. Tove, Karin, Madde och alla andra som man festat lite med innan. En sak som var skoj var att sist jag träffade Karin (för ca ett år sen) så hade Viktor flirtat en del med henne. Då hade hon sagt att nästa gång de träffas så skulle de hångla. Hon tänkte nog att de inte skulle träffas igen. Tjiii fick hon!!! Det hade vi skoj åt. Sen så fick jag slutligen träffa Sofias vän Lotta som Sofia berättat en hel del om. Hon skulle ha ungefär samma humor som jag och sånt. Hon var riktigt rolig. Som alla bra fester så slutade det i köket där jag, Anders, Viktor, Ronny och Lotta satt och skrattade högljutt.

Piskan gjorde föresten succé och blev välanvänd under kvällens lopp. Riktigt skoj present och jag har märken som bevisar att den blev använd. Jag däckade runt fyratiden och eftersom jag skulle åka hem vid 10 så blev det inte mycket sömn. Det tänker jag ta igen nu. God natt världen, vi ses imorn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0