Förändring

Har ni någonsin kännt att ni håller på att förändras? Det händer mig lite då och då. Känns som att jag lever i platåer. Jag är på ett visst sätt och är ganska konstant på det sättet. Sen händer det något som får en att ändras. I vissa fall är det bara små ändringar som kanske bara märks av mig eller så är det större och tydligare förändringar som märks av alla.

Anledningen till förändringen skiljer den med. Antingen är det yttre påverkan som att man t.ex. flyttar och förutsättningar förändras eller inre som att man kommer på att man vill ändra något och skrider till verket. Om förändringen i sig är sällan bra eller dålig, men den påverkar en ofta på något sätt. Detta kan vara bekvämt eller obehagligt.

Just nu har jag börjat känna att jag förändras till någon som jag inte riktigt gillar. Jag är mindre glad, mer trött och jag känner mig mer tråkig. Det här bildar lite kontrast eftersom jag och de flesta runt mig är van att jag är den glada spralliga typen som man aldrig kan få tyst på. Folk förväntar sig att jag ska vara den personen, men jag saknar den glädjen och glöden som behövs för att var den. Det får mina vänner förvirrade. Jag är själv en aning förvirrad. Vem är jag på väg att bli den här gången?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0